کود مرغی مایع سطلی برای باز کردن لوله ها استفاده می شود

باید این را گفت که کود مرغی مایع سطلی را نیز می توان از فضولات مرغ بدون بستر و سایر اجزاء تولید کرد. کود مرغ مایع سطلی به ویژه برای محصولات کم رشد مناسب است.
سبزیجاتی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی و بادمجان، درختان میوه، گیاهان و گل‌ها آنها کود مرغ را به عنوان کود دوست دارند.
کود مرغی به دلیل اسیدیته بالا برای همه گیاهان مناسب نیست. به عنوان مثال رودودندرون‌ها، آزالیا، هدر و زغال اخته به شدت واکنش نشان می دهند.مهم نیست که برای چه نوع گیاهی از کود مرغ مایع سطلی به عنوان کود استفاده می‌کنید، هرگز نباید نسبت به آن بی‌احتیاط باشید.
زیرا مصرف زیاد یک چیز خوب بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر دارد. در اینجا، مقادیر کم به اندازه مقادیر بیشتر کودهای دیگر، نتایج خوبی را ارائه می دهد.
باید یک بار برای همیشه به خاطر داشت که کود باید مرطوب نگه داشته شود. اما کود مایع نیز زمانی که روی زمین ریخته می شود بسیار خوب عمل می کند.معمولا از ماه می تا آگوست در فواصل 8-14 و بهترین زمان صبح زود برای کوددهی مناسب است.

کود

این نکات را برای کود‌دهی رعایت می‌کنیم: کود را روی گیاهان نریزید و پس از کاشت تا زمان ریشه دهی کود ندهید .به نهال و گیاهان جوان اصلا کود ندهید.
در باغ سبزیجات ترجیحاً از کود دامی استفاده شود در حالی که برای باغ گل کمپوست بهتر است.
دوره‌ی کوددهی، کود مرغی مایع سطلی در باغ می‌تواند دوگانه باشد. ابتدا کوددهی در دوره خواب زمستانی، یعنی در باغ سبزیجات در اواخر پاییز پس از برداشت بستر. در باغ پس از ریزش برگ.
دوم، کوددهی مایع در تابستان در فصل رشد اگر در اولین کوددهی در اواخر پاییز بتوان کود مایع را به مقدار زیاد و به میزان دلخواه تازه و رقیق نشده روی زمین ریخت، در تابستان در دوره رشد فقط باید از رقیق قوی استفاده کرد.
هر گونه کود اضافی تخمیر نشده و رقیق نشده می‌تواند برای ریشه‌ها در طول زندگی کاری پرمشغله آنها مضر باشد.
کوددهی مایع در اواخر پاییز و زمستان برای خاک های خشک مانند خاک شنی سبک مفید است. خاکی که در زمستان به خوبی پرفیوژن شده بود، تابستان بعد مرطوب تر و منسجم تر می شود.
همه چیز سرسبز می شود. رشد عالی در خاک لومی خشک و آهکی نیز حاصل می شود.
با توجه به بررسی روند کودها اگر کود مرغی مایع سطلی در زمان مناسب با میزان دقیق استفاده شود باغی سالم و پر محصولی را خواهیم داشت.