عرق بوقناق اصل در آینده جایگزین الکل صنعتی می شود

جالب است بدانید گیاهی گه از آن عرق بوقناق اصل تهیه می شود در توده های سفت و راست به ارتفاع 1 تا 3 فوت و عرض 1 تا 2 فوت رشد می کند و با سرهای گل سیخ دار غیر معمول خود که شبیه خار است، علاقه به مناظر را ایجاد می کند.

نام Eryngium اشاره ای یونانی به ماهیت خاردار این گونه از گیاهان است. نام گونه پلانوم به معنای مسطح است.

در آفتاب کامل در خاک شنی یا لومی با زهکشی خوب بکارید. در واقع، هر چه این گیاه بیشتر خورشید دریافت کند، گلهای آبی رنگ شدیدتری خواهند داشت. نسبت به طیف وسیعی از pH خاک متحمل است.

این گیاه از ژوئن تا سپتامبر و اغلب در طول تابستان به وفور شکوفا می شود. به برگهای رنگارنگ، خاردار، ضخیم و رگبرگ سفید علاقه زینتی دارد. گل های آبی استیل با حلقه ای از براکت های زینتی سیخ دار برای بریدن یا خشک کردن مفید است.

گل های سر مرده برای حفظ ظاهری مرتب، گیاه را پس از گل دهی در پایان تابستان برش می دهند. این گیاه گاهی اوقات خود بذر می دهد، به آرامی در اطراف باغچه حرکت می کند، اما به ندرت مشکل ساز می شود.

عرق

تکثیر به راحتی با جدا کردن گیاهچه از پایه گیاه مادر انجام می شود. یک مکان را عاقلانه انتخاب کنید زیرا هالیو به خوبی پیوند نمی خورد.

هالی دریایی نسبت به خاک های فقیر یا خشک مقاوم است و برگ های خاردار آن در برابر گشت و گذار توسط خرگوش و آهو مقاوم است.

این بادهای نمکی و ساحلی را تحمل می کند و همچنین در باغ های داخلی به خوبی عمل می کند. در گروه های کوچک در یک باغ کلبه، باغ سنگی یا به عنوان نمونه در یک کاشت مرزی چند ساله استفاده کنید. در یک ظرف یا در امتداد پاسیو بکارید تا از شکوفه‌های غیرعادی که پروانه‌ها در آن زیاد می‌روند لذت ببرید.

حشرات، بیماری ها و سایر مشکلات گیاهی: شته ها، راب ها و حلزون ها ممکن است ظاهر شوند. مستعد پوسیدگی ریشه است (نیاز به خاک های خشک و بیماری های لکه برگی دارد. در خاک های غنی ممکن است گیاهان ساق پا رشد کنند و از بین بروند.