کدام سوره را به عنوان قلب قرآن می شناسند؟

سوره یس سی و ششمین سوره قرآن که به قلب قرآن معروف است ، این سوره مکی و دارای ۸۳ آیه می باشد. نام های دیگر سوره یس ، «عزیزه؛ معمّه (شامل شونده)، مدافعه قاضیه (دفع کننده برآورده) است. به روایتی از امام صادق(ع) می فرمایند:برای هر چیزی قلبی است و قلب قرآن سوره یس است پس هر کس در روز پیش از آنکه شام کند بخواند در روز آن از حفظ شدگان و روزی داده شدگان باشد تا شب کند و هر کس در شب بخواند پیش از آنکه بخوابد خدا بر او هزار فرشته مأمور کند تا او را از هر شیطانی پلیدی و از هر آفتی حفظ نماید.

روغن خراطین

برای خرید روغن خراطین 2 راه وجود دارد.راه اول خرید حضوری می باشد. شما می توانید به راحتی به مراکز فروش این محصول و عطاری ها و روغن فروشی ها و همچنین تولیدی های انواع مختلف روغن مراجعه کنید و انواع این روغن را در کیفیت ها و بسته بندی ها و اندازه های مختلف ببینید و سپس خرید خود را انجام دهید.راه دوم خرید اینترنتی و غیر حضوری می باشد. خرید اینترنتی از سایت های معتبر و صفحات رسمی و تایید شده فروشگاه ها و تولیدی های مختلف صورت می گیرد و شما به راحتی می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.حتما از اصالت روغن اطمینان حاصل کنید و سپس خرید خود را انجام دهید.

سیر

سیر در اثر گرما و پخته شدن نرم خواهد شد و بوی بد آن کم می شود، بوی سیر به خاطر وجود آنزیم آلیناز می باشد که با یک اسید آمینه آلین فعال شده و ترکیب آنها با هم می شود، آلیسین که همان بویی که متوجه می شوید تا زمانی که سیر خرد نشود، آلیسین غیر فعال است و همچنین گرما نیز مانع فعالیت آلیسین می شود، بنابراین سیر را خرد کرده و درون غذا استفاده کنید، تا علاوه بر طعم و عطر غذا از خواص آن هم بهره مند شوید. خوردن سیر موجب تقویت سیستم ایمنی شده و کاهش بیماری‌های مانند : سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره می شود. سیر تازه اثر ضد باکتریایی دارد و تاثیر آن از آنتی بیوتیک هم بیشتر است.

زالو دریایی

زالو های دریایی شکل در محیط مرطوب و آبی زندگی و تولید مثل می کند و همچنین دارای خواص چسبندگی بوده که از این طریق تغذیه نموده و غذای مورد نیاز خود را تامین می کند. زالوها دارای انواع مختلفی سمی و غیر سمی بوده که برای درمانی از نمونه های بی ضرر و غیر سمی آن استفاده می کنند. در دنیا بیش از 600 نوع زالو شناخته شده و با تحقیقات کارشناسان فقط پانزده نوع آن خاصیت درمانی داشته و می توان برای درمانهای مختلف از آن استفاده کرد. این موجودات دو جنسه خود را بارور کرده و می توانند با کوکون بسیاری تولید مثل نمایند و هچنین  دارای اندازه های مختلفی بوده که نوع جوان تر و پیر تر آن را مشخص می کند و همچنین برای درمان نمونه بالغ آن بسیار با ارزش می باشد.

سرکه خرما

خرما یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی می باشد که در شهرهای جنوبی کشور تولید می‌ شود و از خواص، فواید و ارزش غذایی بالایی برخوردار است، خرما به دلیل اینکه جزو مواد غذایی صادراتی محسوب می شود و از طرفی دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی برای بدن می باشد، سبب گردیده تا فرآورده های زیادی که از آن به دست می‌ آید نیز دارای ویژگی های درمانی، ارزش غذایی و موارد مصرف زیادی باشند، به همین علت این محصول با شرایطی بسیار خوب و به اشکال مختلف دیگر قابل استفاده می باشد.از مهمترین فرآورده هایی که از دانه های خرما به دست می آید می توان به عرق خرما، شیره خرما، سرکه خرما، خرما خشک و ترکیبات مختلف دیگر اشاره نمود که هر کدام از این مواد غذایی برای سلامت بدن بسیار مفید می باشند، سرکه خرما یکی از بهترین فرآورده هایی می باشد که به صورت سنتی یا صنعتی حاصل می شود و با دارا بودن انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی دارای خواص بسیار زیادی خواهد بود که در بخش قبلی مقاله نیز به مهمترین خواص و فواید استفاده از این محصول اشاره نموده ایم.