لامپ ویدئو پروژکتور که در پزشکی از آن استفاده می کنند

امروزه پروژکتورها از لامپ هایی استفاده می کنند که شامل مخلوطی از گازها با فشار کاری تا 250 اتمسفر و دمای داخلی تا 1300 درجه سانتیگراد است.

چنین لامپ هایی با ولتاژ استاندارد 120-300 وات، عمر مفید نسبتاً طولانی را به دست می آورند و پایداری درخشش را در کل عمر مفید تضمین می کنند.

برای دستیابی به بهترین پارامترها در تولید لامپ ویدئو پروژکتور از فناوری های خاص و تجهیزات گران قیمت استفاده می شود که نمی تواند بر قیمت نهایی محصول تاثیری نداشته باشد.

لازم به ذکر است که تولید کنندگان پروژکتور معمولا لامپ تولید نمی کنند، بلکه آنها را از تامین کنندگان دیگر خریداری می کنند.

امروزه تنها چند تولید کننده رسمی لامپ پروژکتور اصلی وجود دارد: ایوازاکی (HSCR)، Osram (P-VIP)، ماتسوشیتا/پاناسونیک (HS)، فیلیپس (UHP)، فونیکس (SHP)، Ushio (NSH) و اپسون.

این باعث طولانی شدن شبکه تامین کنندگان بین سازنده لامپ و کاربر نهایی می شود که به طور قابل توجهی بر قیمت نهایی ماژول لامپ تأثیر می گذارد.

لامپ

به همین دلیل است که در فروشگاه ما، علاوه بر ماژول های اصلی لامپ (که گران ترین، اما قابل اعتمادترین هستند)، گزینه های لامپ جایگزین را خواهید یافت که به شما امکان می دهد در خرید خود صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید – از جمله آنها سازگار هستند و ماژول های ترکیبی و همچنین لامپ های بدون ماژول.

به دلیل هزینه بالا، اخیراً لامپ های به اصطلاح «تقلبی» (جعلی) بیشتر و بیشتر در بازار ظاهر می شوند.

آنها شبیه ماژول لامپ اصلی هستند، با این حال، به جای لامپ اصلی در نظر گرفته شده برای بازار با قطعات (به عنوان مثال، از فیلیپس)، آنها اغلب حاوی کپی های ارزان قیمت از یک سازنده ناشناس هستند.

این لامپ ها در یک محفظه نصب غیر اصلی قرار می گیرند و بنابراین باید به عنوان ماژول های لامپ کامپوزیت (ترکیبی) که حاوی یک لامپ با کیفیت اصلی از یکی از سازندگان فوق هستند یا به عنوان ماژول های لامپ غیر اورجینال فروخته شوند. لامپ بدون نام در آنها قرار داده شده است.

متأسفانه، چنین تقلبی هایی تحت پوشش اصلی فروخته می شوند و علاوه بر این، اغلب در کپی بسته بندی اصلی قرار می گیرند تا خریدار را سردرگم کنند.

جعل‌کنندگانی که لامپ‌های پروژکتور تقلبی تولید می‌کنند و توزیع‌کنندگان این لامپ‌ها نه تنها قانون را زیر پا می‌گذارند، بلکه به تولیدکنندگان مارک‌دار و همچنین مشتریان آن‌ها که آنها را گمراه می‌کنند و کالای تقلبی را به قیمت متورم می‌فروشند، آسیب می‌رسانند.