سنگ مرمریت ساختمانی از خانه های شما در برابر زلزله محافظت می کند

قبل از پرداختن به نقش مدرن سنگ طبیعی، بهتر است توضیح دهیم که این ماده به عنوان یک سنگ ساختمانی غیرقابل پرداخت تعریف می شود.

اگر این به طور کلی درست باشد، بعداً خواهیم دید که موضوع چندان ساده نیست.

از آنجایی که سنگ همه کاره است، به راحتی با سبک های مختلف، از روستیک تا فوق مدرن سازگار می شود.

در کنار سنگ طبیعی، مواد دیگری با ویژگی‌های ترکیبی مشابه، مانند سنگ مرمریت ساختمانی، گرانیت و تراورتن را می‌یابیم که در طول تاریخ برای ساخت‌وسازهای ساختمانی یا کارهای هنری مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است، یعنی سنگی که دچار دگرگونی های شیمیایی و فیزیکی شده است، به گونه ای که دیگر ساختار اصلی را نمی شناسد و آن را به ماده ای با ساختار دانه ای و کریستالی تبدیل می کند که بهتر از سنگ طبیعی قابل کار و پرداخت است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در سنت فرآوری مواد سنگی، مرمرها را مواد بسیار تاریخی می نامند که در واقع سنگ یا برش هستند مانند، به عنوان مثال، روسو ورونا، ترانی، بوتیکینو و بسیاری دیگر که می توان آنها را صیقل داد و مانند مرمرهای کلاسیک کار کرد.

سنگ

گرانیت با ساختاری مشابه سنگ مرمر، عمدتاً از اکسید سیلیکون تشکیل شده است که به دلیل مقاومت در برابر عوامل جوی، آن را برای استفاده خارجی نیز بسیار مناسب می کند.

سنگ تراورتن که با رنگی متفاوت از سفید تا بژ و مایل به قرمز مشخص می شود، سنگی فوق العاده مقاوم و فشرده است که به طور گسترده در ساخت و ساز استفاده می شود زیرا بسیار متنوع است.

این نام از واژه لاتین “lapis tiburtinus” گرفته شده است که به معنی “سنگ تیبور” است، تیوولی فعلی در نزدیکی روم، جایی که یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین ذخایر این سنگ پیدا شده است که از قرون وسطی به این صورت تعریف شده است.

دانستن ویژگی های سنگ های طبیعی برای انتخاب محصول سنگی مناسب برای یک پروژه ضروری است.

فاکتور بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود کارایی است، یعنی امکان ایجاد مصنوعات و پرداخت ها با استفاده از تکنیک ها و تجهیزات مختلف.