تخمه آفتاب گردان درجه یک به عنوان عامل کاهش جمعیت در کرمانشاه اعلام شد

به طور سنتی تخمه آفتاب گردان درجه یک به صورت خام مصرف می شود.

می توان آنها را از قبل پوست کند یا پوسته ها را پس از جویدن تف کرد.

آرد تخمه آفتابگردان، روغن آفتابگردان، دانه‌های برشته شده و نمک‌زده، در سالاد، مخلوط شده در اسموتی، روی نان دانه‌های آفتابگردان به دلیل طعم مطبوع و لطیف‌شان می‌توانند به روش‌های مختلف استفاده شوند.

آنها را حتی می توان به گرانولاهای خانگی اضافه کرد یا به شکل کره تخمه آفتابگردان روی نان پخش کرد.

وقتی صحبت از تخمه آفتابگردان می شود، بیشتر مردم ابتدا به دانه پرندگان برای تغذیه زمستانه فکر می کنند.

آنها همچنین طعم عالی را در یک موسلی خانگی، برشته شده در یک سالاد ترد یا صرفاً به عنوان یک میان وعده در بین آن ها دارند. این روزها استفاده در آشپزخانه بسیار متنوع است.

اگر نمی‌خواهید تخمه آفتابگردان بخرید، اما می‌خواهید آن را از آفتابگردان خودتان تهیه کنید، مطمئناً با این سوال مواجه هستید که چگونه می‌توان این دانه‌ها را به آسانی برداشت کرد.

برداشت دانه های آفتابگردان کار سختی نیست. نکته مهم این است که صبر کنید تا گل کاملاً خشک شود.

تخمه

هنگام خشک شدن، می توانید گل را جدا کرده و در آپارتمان خود نگهداری کنید. از طرف دیگر، گل به سادگی روی گیاه باقی می ماند و در آنجا خشک می شود.

برای گرفتن زمان مناسب، نگاهی به پشت گل توصیه می شود. اگر در اینجا سر به آرامی متمایل به زرد و بعداً قهوه ای شد، زمان آماده سازی شروع می شود.

دانه های آفتابگردان تنها زمانی از شکوفه جدا می شوند که کاملا خشک شوند. به عنوان یک قاعده، شما می توانید برداشت را فقط کمتر از پنج روز پس از اولین پژمردگی شروع کنید.

برای اینکه گل بتواند به خوبی روی ساقه خشک شود، آفتابگردان باید از آب و هوا محافظت شود.

باران یا رطوبت در طول شب مرحله خشک شدن را طولانی می کند. به طور مرتب بررسی کنید که آیا هسته ها از قبل شل شده اند یا خیر.