با سیب زمینی روز پوست خود را روشن و شفاف کنید

بیش از یک چهارم سبزیجات تازه ای که ما هر سال مصرف می کنیم به شکل سیب زمینی روز است، اما ما آن را به خوبی نمی شناسیم.

انتخاب بین سیب‌زمینی‌هایی که از قبل با برچسب‌های خاصی مانند «برای سرخ کردن» و «برای پختن» بسته‌بندی شده‌اند، دشوارتر است.

اگر یک سیب زمینی سرخ شده در عدس قرار دهید در جهنم خواهید سوخت؟ سیب زمینی هایی که برای همه چیز استفاده می شود کجاست؟

اگرچه هزاران نوع مختلف سیب زمینی وجود دارد، اما مغازه ها معمولاً انواعی را که ارائه می دهند مشخص نمی کنند، احتمالاً به دلیل عدم آگاهی مصرف کنندگان از تفاوت های بین آنها.

بیایید صادق باشیم: به همان اندازه که روی علامت کوچک Kennebec ،Monalisa ،Russet یا Vitelotte نوشته شده است، این احتمال وجود دارد که شما همانطور که بودید بمانید و در نهایت آنها را برای ظاهر یا قیمت آنها انتخاب کنید.

سیب زمینی

سیب زمینی نیاز به توجه و شناخت بیشتری دارد، به ویژه با توجه به اینکه طبق گزارش مصرف مواد غذایی در سال 2015هر اسپانیایی حدود 26 کیلو از آن را در سال می خورد و خانه های ما 1.5 درصد از کل بودجه خود را به خرید سیب زمینی اختصاص می دهند.

در اسپانیا، 1.3 میلیون تن سیب زمینی در سال مصرف می شود و بیش از 90 درصد آن تازه است، بنابراین آشنایی بیشتر با خواص و کاربردهای آن در آشپزخانه ضرری ندارد.

سیب زمینی غده ای است، انتهای یک ریشه زیرزمینی که با تجمع نشاسته و آب رشد می کند.

آنها در قرن شانزدهم از آمریکا آورده شدند، تا قرن هجدهم به عنوان یک کنجکاوی گیاه شناسی نامناسب برای مصرف انسان در نظر گرفته می شدند، تا حدی به دلیل وجود زیاد آلکالوئیدهای سمی مانند سولانین و چاکونین در برخی گونه ها.

سیب زمینی های تجاری امروزی هنوز این آلکالوئیدها را دارند اما در سطوح بسیار پایین تر، و بخشی مشخص از طعم کمی تلخ آن ها با رنگ های خاکی هستند.